مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آبان 1402 ساعت 08:512023-11-12حوادث

راویان پیشرفت| بزرگترین سایت ویلایی مسکن کشور روی دور تند ساخت وساز + فیلم


خبرگزاری فارس - خراسان جنوبی؛ قدرت و قوت زمین لرزه ای که حدود ساعت 19:36 بیست و پنجم شهریور سال 57 رخ داد به حدی بود که جان 25 هزار نفر از جمعیت 35 هزار نفری طبس را گرفت تا روز غمباری برای بازماندگان این حادثه رقم بخورد.

از همان روزهایی که گهواره زمین لرزید و هویت و مردمان بسیاری از طبس به کام مرگ رفتند، آن هایی که ماندند با همیاری و همراهی دیگر ایرانیان شروع به ساخت خانه و شهری نو کردند، خانه هایی محکم و پایدار که اگر باز هم زمین لرزید، سقفی روی سرشان آوار نشود.

طبس بیگانه با مرتفع سازی تجربه تلخ زلزله طبس همگان را برآن داشته تا دیگر در این شهرستان واحدهای مسکونی مرتفع ساخته نشود و شاید به این دلیل که هیچ مرتفع سازی در این شهرستان نداریم به توان این نقطه از خراسان جنوبی را شهرستانی استثنایی در این زمینه اعلام کرد.

هرچند در ویلاسازی هایی که در طبس انجام می شود نباید موقعیت جغرافیایی و آب و هوای گرم کویری آن را بی تاثیر دانست زیرا مردمان این سرزمین با داشتن واحدهای مسکونی ویلایی و حیاط مرکزی و.

خو گرفته اند اما تجربه تلخ زلزله 57 با این که چهار دهه از وقوع آن می گذرد نیز بی تاثیر در این فرهنگ و مجوزهایی که متولیان امر برای ساخت و سازها می دهند، نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راویان پیشرفت| بزرگترین سایت ویلایی مسکن کشور روی دور تند ساخت وساز + فیلم

راویان پیشرفت| بزرگترین سایت ویلایی مسکن کشور روی دور تند ساخت وساز + فیلم